Magazine binnen 24 uur met Swatch & DJBroadcast

Een grote groep van jonge creatieven met begeleiders en het DJBroadcast team gingen gisteren tijdens het Off_Centre Festival in de Amsterdamse Melkweg de uitdaging aan om binnen 24 uur een volledig magazine te produceren.

De inhoud van het DJB24 Magazine is gebaseerd op de bekende disciplines binnen de wereld van DJBroadcast: muziek, lifestyle, fashion, art, film, gear en games.

Voor elke discipline werd een werkgroep van schrijvers, fotografen, stylisten, illustratoren, copywriters en grafisch ontwerpers gevormd onder begeleiding van gelouterde professionals. Deze teams kregen na een korte briefing van 10:00 uur ’s ochtends tot 16:00 uur ’s middags de tijd om de 64 beschikbare pagina’s te,vullen.

Voor Swatch werd ook een team gevormd die drie spreads tot hun beschikking hadden met als leidraad de kleurrijke Colour Codes watches collectie. Na een korte brainstorm gingen alle teams in rap tempo aan de slag. Om 16 uur was dan toch echt die deadline en leverden alle team hun werk in.

Terwijl iedereen gedurende de avond losging op het Off_Centre Festival, ging een designteam aan de gang om de pagina’s op te maken en werd het blad vervolgens gedrukt.

Aan het einde van de avond kregen de partygangers het verse exemplaar van DJB24 uitgedeeld. Deze speciale editie wordt verder in een oplage van 15.000 verdeeld over locaties in heel Amsterdam.

Unlimited PR was er bij en maakte een fotoverslag van deze eneverende dag.

Bewonder hieronder het resultaat van DJ Broadcast & Swatch:

Plaats een reactie